Meer focus op de optimalisatiescore

De optimalisatiescore die binnen jouw account weergegeven wordt helpt je jouw account en campagnes te verbeteren. De score geeft aanbevelingen op basis van jouw campagnes, met gebruik van een schaal van 0-100%. Deze score is voorheen alleen te zien geweest binnen de desktop versie van Google Ads, maar sinds 13 september 2019 is deze score ook te zien in de mobiele app van Google Ads.

De aanbevelingen zijn nu ook te zien in een tabel weergave. Zo heb je direct inzichtelijk welk effect iedere wijziging naar verwachting zal hebben. De tabel weergave maakt direct inzichtelijk waar de grootst mogelijke winst te behalen valt. Dit is eenvoudig op campagne niveau te bekijken.

(bron: Google)

Conversie metingen instellen wanneer je een nieuwe campagne maakt

Middels conversies binnen Google Ads kunnen we waardevolle acties die worden uitgevoerd door bezoekers actief meten. Deze conversies die we binnen het Google Ads account zien, zijn toegeschreven aan de inzet van Google Ads. Dit betekent dat de actie plaatsvond nadat iemand op een advertentie geklikt heeft. Google heeft een kleine wijziging toegepast. Je kunt nu namelijk je conversies instellen wanneer je een nieuwe campagne aanmaakt. En onthoud: conversies zijn sinds kort ook op campagne niveau in te stellen.

Alleen bellen advertenties in een nieuw jasje

Middels een alleen bellen-advertentie kunnen potentiële klanten eenvoudig contact opnemen. Google heeft deze advertenties in een nieuw jasje gestoken om de prestaties te verbeteren. Volgens Google is de nieuwe vormgeving uiterst effectief:

Oude indeling

oude-lay-out-alleen-bellen-advertentie

Nieuwe indeling

(bron: Google)

Google Ads tips

Maak je binnen Google Ads gebruik van CPC of verbeterde CPC en weet je niet zo goed hoeveel je moet bieden? Lees in dit artikel meer over het berekenen van jouw Google Ads max. CPC en CPA.

Meer weten over Vazquez