Rebranding
Voicedata

Voicedata is sinds 2004 actief als VoIP provider op het gebied van zakelijke telecom. Hiermee zijn zij één van de meest ervaren spelers op de telecommarkt.

we connect
your business

KlantVoicedata BrancheTelecom DienstenVisuele identiteit, iconografie, webdesign
Voicedata Case

Het doel

Het creëren van een nieuwe visuele identiteit die goed aansluit op de 3 verschillende doelgroepen die Voicedata bedient. Of je nu zzp’er of een grootzakelijke klant bent. Voicedata biedt de oplossing. Doordat zij blijven innoveren en klanten optimaal willen verbinden, moet het nieuwe merk ook de vooruitstrevendheid en verbinding uitstralen wat hen zo uniek maakt.

Strategie

De missie en doelgroep

De missie van Voicedata is om voice over IP-diensten op een betrouwbare en professionele wijze te implementeren in hun huidige infrastructuur.

Voicedata’s klanten zijn erg divers. Zo hebben ze ZZP-ers, MKB-ers en grootzakelijke klanten.
Voicedata Case
Voicedata Logo
Voicedata Logo
Voicedata Logo
Voicedata Logo

Ontwerp

Een identiteit met connectie

Het beeldmerk is opgebouwd vanuit het wel bekende bereiksymbool. Tevens vormen deze elementen ook de grootte van hun klanten. ZZP-ers, MKB-ers en grootzakelijke klanten. De “V” van Voice en “D” van Data zijn geroteerd en verbonden met elkaar om een vooruitstrevend geheel te vormen. Daarbij staat de connectie centraal, die herleid is uit de pay-off “We connect your business”.
Voicedata Logo

Ontwerp

Van telefoon tot auto ontwerp

De volledige huisstijldragers en elementen zijn doorgevoerd in een patroon dat dataverkeer visualiseert door de schuine lijnen die vrij gebruikt worden als huisstijlelement. Door deze vormen kunnen afbeeldingen en de communicatie boodschap vrij worden toegepast in iedere vormgeving. Ook vormt de iconografie een basis van de huisstijl waarbij handgemaakte iconen voor de diensten zijn ontworpen.
Voicedata Auto
Voicedata Case
Voicedata Logo

Ontwerp

Een identiteit met connectie

De volledige huisstijl is omgezet naar een online ontwerp waarbij de gebruikerservaring centraal staat. Alle offline uitingen zijn daarom ook doorvertaald naar een online ontwerp dat aanspreekt en functioneel goed werkt.

Marketing

Van offline naar online

Naast de online marketing uitingen is er natuurlijk ook gebruik gemaakt van de offline mogelijkheden op marketinggebied.

De huisstijl advertenties zijn op elkaar afgestemd met de juiste boodschap voor iedere doelgroep.
Voicedata Case

Einduitslag

Doel behaald! Het aantal conversies is verhoogd met 20% méér aanvragen via de website en ook een passende uitstraling voor zzp’ers, mkb’ers en grootzakelijke klanten. Die zich daardoor meer aangesproken voelen door de juiste communicatie en boodschap op alle reclame-uitingen van Voicedata.

Wij maken reclame meetbaar

Benieuwd hoe wij dit doen? Vul dan onderstaand formulier in.

Je mag ons natuurlijk ook zelf bellen en of mailen.

085 401 65 10 (Enschede)
020 261 13 17 (Amsterdam)

info@vazquez.nl

Onderweg naar...