Subvention colors

Branding & Website Subvention

Al ruim 20 jaar is Subvention hét onafhankelijke subsidieadviesbureau. Vanuit de vestigingen in Enschede en Zwolle werken zij voor opdrachtgevers door heel Nederland.

Krachtig subsidieadvies


KlantSubvention


BrancheAdvies & Consultancy


DienstenVisuele identiteit, fotografie, webdesign, website

Het doel

Het ontwikkelen en ontwerpen van een nieuwe visuele identiteit en website op basis van de eigen identiteit. Wat je van binnen bent moet ook naar buiten uitstralen. 

Subvention bestaat 20 jaar en is gespecialiseerd in vijf verschillende branches (PMC’s). Vanuit de strategie is een duidelijke identificatie naar de markt gemaakt waarmee elke doelgroep zich kan identificeren. Het doel is om daarmee meer mensen naar de website te krijgen en daardoor meer aanvragen binnen komen.

Strategie

De mens centraal

Mouwen opstropen en aanpakken is het motto van Subvention. Met een krachtige en betekenisvolle aanpak voert Subvention hun dienstverlening.

De kernwaarden van Subvention zijn; mens centraal, nieuwsgierig, kracht, betekenisvol en dienstverlenend. Deze kernwaarden hebben wij als basis gebruikt voor de nieuwe uitstraling. Ze zijn volledig verweven in de visuele identiteit.

De kernwaardes zijn gekoppeld aan de vijf verschillende doelgroepen/branches waar Subvention zich opricht. Vastgoed, Industrie, Woningcorporaties, Agrarisch en ICT.

Ontwerp

De bouwstenen

Het oude logo van Subvention was opgebouwd uit verschillende blokken om de herkenbaarheid met het nieuwe logo in takt te houden is het blokje in eerste opzicht verdwenen. Maar niks is minder waar we hebben de negatieve ruimte van de “O” gebruikt om hier het blokje van Subvention in terug laten komen.

Waarom de blokken? De blokken staan voor de verschillende subsidie diensten die modulair gebruikt kunnen worden. De blokken worden gebruikt als huisstijl element en in verschillende kleuren.

Ontwerp

Van vastgoed tot ICT

Door iedere branche een eigen kleur te geven en een gezicht kan de doelgroep zich goed herkenning binnen haar branche. De communicatie per branche is hierbij afgestemd.

De fotografie sluit naadloos aan op de verschillende branches en de kernwaardes. De mens centraal in beeld en een krachtige uitstraling waarbij de mouwen opgestroopt worden of waar de armen over elkaar heen geslagen zijn.

Ontwikkeling

Nieuwe website, nieuw CMS

Bij de oude website maakte men gebruik van Silverstripe met te lage functionaliteit mogelijkheden waarbij er niet flexibel en snel gewerkt kon worden. 

De nieuwe website is in WordPress ontwikkeld wat volledige flexibiliteit geeft voor Subvention. De technieken in de website zoals de filters op branches zijn volledig gekoppeld aan iedere pagina waarbij de bezoeker relevante informatie te zien krijgt.

Marketing

Subsidievraag?

De marketing doelstelling is natuurlijk om meer aanvragen uit de website te krijgen. We hebben hiervoor een landingspagina ontwikkeld waarbij vraag en aanbod samenkomen.

De bezoekers krijgen daarom ook de mogelijkheid om vanaf iedere pagina hun vraag te stellen aan een subsidiespecialist.

Einduitslag

Het aantal websitebezoekers is met 15% gestegen waar het bouncepercentage met ruim 10% gedaald. Ook is het aantal pagina weergaven gestegen met ruim 52% dit is mede omdat de website nu aan alle richtlijnen van Google voldoet. De bezoeker en klanten kunnen zich nu beter identificeren en de juiste informatie vinden. Resultaat voor de klant en voor ons.

Wij maken reclame meetbaar

Benieuwd hoe wij dit doen? Vul dan onderstaand formulier in.

Je mag ons natuurlijk ook zelf bellen en of mailen.

085 401 65 10 (Enschede)
020 261 13 17 (Amsterdam)

info@vazquez.nl

Onderweg naar...

Motul