De Marketing achter Pokémon Go

Wie weet het nog? Je kreeg elke week 5 gulden om naar de dichtstbijzijnde kaartenwinkel te rennen om een pakje Pokémon kaarten te scoren. De kaarten werden vaak geruild met vrienden en als je thuiskwam stond de tv alweer aan om je favoriete tekenfilm te kijken, die vaak eindigde met: “Team Rocket vliegt er weer eens vandoor!”.In die tijd mocht je ervan dromen dat het ooit op een dag realiteit ging worden om zelf in een virtuele wereld Pokémon te gaan vangen.
Die dag is zojuist werkelijkheid geworden. Vol enthousiasme lopen er op moment van schrijven mensen over straat met zijn of haar smartphone met als doel om zoveel mogelijk Pokémon te vangen.

Wat is Pokémon Go en hoe werkt het?

Niantic, ontwikkelaar van Pokémon Go combineert hedendaagse technologie met aspecten die de maatschappij momenteel erg belangrijk vindt. Je bent verplicht om naar buiten te gaan om het spel goed te kunnen spelen. Alleen al dit aspect is een compliment waard gezien de huidige tijd waarin we leven. Zodra de speler buiten is, wordt de wereld gevoed met Pokémon en Pokéstops. Deze Pokéstops zijn vaste punten waar beloningen te halen zijn. Dit zijn voornamelijk openbare plekken zoals: kerken, scholen, speeltuinen, monumenten, enzovoorts. Deze Pokéstops bevinden zich in een bepaalde radius dus het is niet noodzakelijk om je ergens precies op het terrein te verplaatsen. De Pokémon verschijnen willekeurig op het scherm waarna deze gevangen kunnen worden aan de hand van een Pokéball. Diezelfde Pokéballs kun je weer verzamelen bij de Pokéstops. De uitleg van Pokémon Go kan nog veel uitgebreider maar dat is uiteindelijk niet het doel van dit artikel. Naarmate je in het spel vordert zullen er meer elementen op je pad komen.

De toekomst van Pokémon Go

Buiten dat Pokémon Go zeer aantrekkelijk is voor elke Pokémon fan is het ook zeer aantrekkelijk voor bedrijven. Niantic heeft daar haar eigen verdienmodel op losgelaten wat een absolute game changer is. Winkels & bedrijven kunnen namelijk inspelen op Pokémon Go om meer potentiele klanten aan te trekken. Door locaties te laten sponsoren kunnen winkels & bedrijven optimaal gebruik maken van hun locatie als Pokéstop. Horecagelegenheden kunnen zo klanten bij zich houden als klanten weten dat er bij een bepaalde locatie een zeldzame Pokémon te vangen is. Bijvoorbeeld door een reclamecampagne dat laat weten dat er voor een dag een Mewtwo te vangen is bij een bepaalde locatie. Dit is een klein marketingaspect van de vele mogelijkheden wat Pokémon Go kan bieden.
Dat Pokémon Go niet zomaar een spel is, is momenteel wel duidelijk. De verandering in de mobiele gamewereld is ingezet en Pokémon Go heeft daar een grote rol in.
P.S. Wij hebben ons uiteraard aangesloten bij het blauwe Team Mystic. Ook bij ons is er een Pokéstop te vinden. Dus heb je behoefte aan een een kop koffie of een Pikachu? Kom dan gerust langs!

Contact opnemen

Ik wil thuis spelenIk wil uit spelen

Wij maken reclame meetbaar

Benieuwd hoe wij dit doen? Vul dan onderstaand formulier in.

Je mag ons natuurlijk ook zelf bellen en of mailen.

085 401 65 10 (Enschede)
020 261 13 17 (Amsterdam)

info@vazquez.nl

Onderweg naar...

Zakelijk succes met Instagram!