Je kent het vast wel; foto’s van de lekkerste gerechten, cliché vakantiekiekjes, hobbyisten die een professionele fotograaf proberen te worden en ga zo nog maar even door. Maar wat kan Instagram op zakelijk gebied voor jou en je onderneming betekenen?
Bepaal een doelstelling
Instagram is een community die op het moment van schrijven meer dan 400 miljoen gebruikers telt. Door het visuele aspect kan het momenteel rekenen op een hogere interactie dan bijvoorbeeld Facebook. Ideaal dus om jouw doelgroep te benaderen via Instagram! Aan de hand van je doelstelling kun je bepalen of je meer volgers wilt, meer leads wilt genereren, meer interactie met de klant wilt genereren, of je bedrijfscultuur meer onder de aandacht wilt brengen.
Het optimaal benutten van Instagram
Om je pagina succesvol in te zetten moet er gebruik worden gemaakt van de juiste strategie. Instagram heeft een manier ontwikkeld om jouw foto en/of video optimaal bij je doelgroep onder de aandacht te brengen. Aan de hand van de juiste hashtags, geotagging, links en filters kun je al een heel eind komen om je doelgroep te benaderen. Echter zijn er mogelijkheden dit nog specifieker te doen. Zorg voor interactie aan de hand van vragen met je doelgroep en zorg dat ze betrokken worden met hetgeen je doet of wilt uitstralen. Als bedrijf is het belangrijk om je te onderscheiden ten opzichte van je concurrenten. Denk hierbij aan een unieke hashtag die je gaat promoten en die je doelgroep gaat gebruiken om het zo de wereld in te helpen.
Een aantal tips om jouw pagina te optimaliseren:
- Gebruik je bedrijfsnaam
- Maak je profiel openbaar
- Voeg relevante & populaire hashtags toe aan elk bericht
- Zorg voor interactie met je doelgroep
- Voeg een locatie toe (geotagging)
- Gebruik filters om het aantrekkelijker te maken
- Gebruik een call-to-action om interactie te stimuleren
Mocht je hulp nodig hebben om de juiste strategie te bepalen voor jouw Instagram pagina? Vazquez heeft de cerveza altijd koud staan om jullie van advies te voorzien.