Ten eerste creëert u bekendheid met een logo. Wanneer men uw logo zal zien, zullen ze dat na verloop van tijd gelijk associëren met uw bedrijf. Wat ook een voordeel is, is wanneer u een professioneel logo hebt van uitstekende kwaliteit, zal dit vertrouwen opwekken bij de mensen en zullen ze sneller kiezen voor uw bedrijf. Een logo is ook onderdeel van een huisstijl. Een huisstijl is een bepaald ontwerp wat terug komt op uw website, visitekaartjes, briefpapier en/of enveloppen. Denk hierbij aan bepaalde vormen, kleuren en lettertypen. Een logo is bij een huisstijl onmisbaar en uw bedrijf is niet compleet zonder logo. Met een logo spreek je vaak ook direct de juiste doelgroep aan.

Waar moet rekening gehouden worden bij het ontwerpen van een huisstijl?

Een huisstijl is een stuk herkenbaarheid. Aan bepaalde vormen, kleuren en lettertypen kunnen mensen de huisstijl al gelijk in verband leggen met uw bedrijf. Maar waar moet precies rekening worden gehouden bij het ontwerpen van een huisstijl? Zoals ik eigenlijk net al zei, de vormen, kleuren en lettertypen zijn heel belangrijk. Maar wat voor vormen moeten gebruikt worden in een huisstijl? Ronde vormen of misschien wel hoekige vormen? En welke kleuren moeten worden gebruikt? Zwart/wit, vrolijke kleuren, pastelkleuren, etc.? Hierbij dient dus eerst rekening te worden gehouden met de doelgroep(en) die u aan wilt spreken. Er moet namelijk voor gezorgd worden dat een huisstijl direct de juiste doelgroep aanspreekt. Wanneer u een bijvoorbeeld een bedrijf heeft die zorgt voor bruiloft plannen voor mensen, dan is een sierletter heel toepasselijk en ronde vormen. Wanneer u een bedrijf heeft die zich richt op kinderen, dan zijn vrolijke kleuren en ook ronde vormen van toepassing. Zo zijn er veel mogelijkheden. Het moet ook zo ontworpen worden dat het er kwalitatief en professioneel uit ziet op zowel uw website als op uw briefpapier, enveloppen en/of visitekaartjes. Alles hoort één en dezelfde stijl te krijgen zodat het herkenbaarheid en vertrouwen creëert.

Waarom u moet kiezen voor Vazquez

Vazquez heeft jarenlange ervaring in het ontwerpen van huisstijlen, logo’s en websites. Bij het ontwerpen houdt hij overal rekening mee; wat is de doelgroep, wat wilt u dat uw bedrijf uitstraalt en Vazquez zorgt vervolgens voor zeer professionele en kwalitatieve ontwerpen waar u als klant meer dan tevreden mee zult zijn! Er zijn drie belangrijke stappen die Vazquez onderneemt voor zijn klanten; Strategie, Concept en Creatie. Bij de eerste stap, strategie, gaat Maarten Vazquez met u in gesprek over wat uw bedrijf precies doet en waar uw bedrijf voor staat. Welke doelgroep wilt u bereiken en welke boodschap wilt u aan uw klanten overbrengen en welke middelen daarvoor ingezet kunnen worden. Tijdens het concept wordt er gekeken naar wat en wie u wenst te bereiken. Welke kleuren gebruikt worden in uw huisstijl, welke vormgeving toegepast wordt en welke grafische stijl de ontwerpen krijgen. Dit zal allemaal vorm krijgen in de conceptfase. Maarten Vazquez draagt zorg voor dat uw wensen verwezenlijkt wordt en dat het uiteindelijke product voldoet aan al uw wensen. In de laatste fase, de creatiefase, wordt er gewerkt vanuit het strategieplan. Er wordt gewerkt aan de creatie van het project waarbij de klant geheel centraal staat. Na deze fase kan er begonnen worden met offline- en onlinemedia. Met online media wordt bijvoorbeeld websites bedoelt en met offline media wordt o.a. brochures bedoelt. Hierbij kan dan de huisstijl toegepast worden die in de laatste fase helemaal tot in de puntjes toe is uitgewerkt.

Kortom, Vazquez zorgt ervoor dat zijn klanten niks tekort komen en daarbij kunnen de klanten een uitstekende service verwachten. Alles wordt uitvoerig tot in detail uitgewerkt en het uiteindelijke product zal voldoen aan alle wensen van de klant. Vazquez is pas tevreden wanneer de klant ook tevreden is!

Meer weten over Vazquez