Social Media Updates Mei 2020

Onze updates met betrekking tot de veranderingen in het speelveld van Social Media (advertising) in de afgelopen maand. Welke spelwijzigingen zijn er en welke tactische moves verwachten we verder? Wij houden je op de hoogte, zodat je mooi interessant kunt doen bij je collega’s en de social guru uit kunt hangen. Want met onze voorzet hoef je de bal alleen nog maar in te koppen!

TikTok’s #HappyAtHome initiatief

Of we het nu leuk vinden of niet; thuisblijven is de nieuwe norm. Om verveling op afstand te houden, werkt TikTok samen met bekende muzikanten, acteurs en komieken om dagelijks live te streamen om de gebruikers te entertainen. 

Het doel van dit initiatief? Zoals uitgelegd door TikTok: “Deel een beetje lichtzinnigheid, zorg voor wat comfort en omarm de verantwoordelijkheid die we allemaal hebben om het juiste te doen door binnen te blijven en de verspreiding te stoppen.” 

Verschillende livestream-voorbeelden: 

  • Motivation Monday: inspirerende gesprekken, trainingen, danslessen en kooktips met Tyra Banks, Arnold Schwarzenegger, Derek Hough en nog veel meer.
  • Kick Back Tuesday: game-avond, make-up tutorials en chatsessies met onder meer Loren Gray, Charli D’Amelio, Adam Ray en Addison Rae. 
  • Sound Check Friday: intieme optredens van topartiesten als Alicia Keys, Jason Derulo, DJ Khaled en nog veel meer. 

Zoek eenvoudig #happyathome in de app om mee te doen en de video’s terug te kijken.

WhatsApp-groepsoproepen ondersteunen nu maximaal acht deelnemers

De laatste tijd gebruiken mensen over de hele wereld hun telefoon om contact te maken met elkaar. Vanwege de huidige situatie een ideaal middel om te sociale contacten te onderhouden.

Volgens WhatsApp hebben we de afgelopen maand meer dan 15 miljard minuten per dag gepraat met elkaar op WhatsApp. Met dit in gedachten heeft WhatsApp officieel aangekondigd dat ze de capaciteit van groepsvideo- en spraakoproepen van vier naar acht deelnemers zullen verdubbelen. Op deze manier wil WhatsApp gebruikers verbinden in deze moeilijke tijd. 

WhatsApp liep hiermee al wat achter bij de concurrenten als Apple’s FaceTime (32 deelnemers) en Zoom (100 deelnemers) met een gratis account. 

Om toegang te krijgen tot de nieuwe deelnemerslimiet voor WhatsApp-oproepen, moeten alle deelnemers een update doen naar de nieuwste versie van WhatsApp die beschikbaar is op iPhone of Android.

Nieuwe selecte partnerschappen via Instagram Stories

Veel bedrijven hebben het momenteel moeilijk en Instagram heeft een paar nieuwe functies uitgebracht die speciaal zijn ontworpen om daarbij te helpen. Een van deze functies is de mogelijkheid om samen te werken met geselecteerde partners en hun eigen verhalen en interactieve verhalen stickers te gebruiken, om zo meer financiële resultaten te behalen.

Je kunt linkjes naar aankoopopties delen voor zaken als cadeaubonnen, online bestellen of donaties. Het idee is om je volgers aan te moedigen meer te kopen, zelfs als ze op dit moment niet bij jou kunnen kopen. Op dit moment worden klanten bijvoorbeeld aangemoedigd om cadeaubonnen te kopen om hun favoriete bedrijven nu te ondersteunen, vooral in dienstverlenende industrieën.

Verder kun je stickers voor ‘Cadeaukaarten’ en ‘Voedselbestellingen’ gebruiken om deze acties te stimuleren, die samen met de standaard interactieve stickers die je al kent, worden uitgerold. Als een toegevoegde bonus kun je jouw volgers en supporters deze stickers sturen en jouw inhoud opnieuw laten delen in hun eigen verhalen, om het woord te verspreiden en meer resultaten te behalen!

CTA Instagram Stories

Bedrijven kunnen ondersteunende CTA’s aan hun Instagram profiel toevoegen

Naast het toevoegen van die nieuwe CTA’s aan je verhalen, kun je ook CTA’s toevoegen voor “Cadeaukaarten”, “Eten bestellen” en “Doneren” in de vorm van aanklikbare knoppen op je profiel. Wanneer gebruikers klikken, worden ze rechtstreeks naar het door jouw gekozen platform gebracht, zodat ze hun aankoop kunnen voltooien.

Deze CTA’s verschijnen naast de huidige klikbare opties zoals “Contact” en “Bericht” in jouw profiel. Merken die cadeaubonnen aanbieden, de mogelijkheid om eten te bestellen of die in aanmerking komen om donaties te accepteren, moeten deze functies absoluut gebruiken.

Het is een geweldige manier om klanten eraan te herinneren dat er nieuwe manieren zijn om je te ondersteunen, en de mogelijkheid om cadeaubonnen te bestellen, niet alleen voor zichzelf maar voor iemand anders, spreekt velen aan, omdat ze digitaal kunnen worden verzonden via e-mail of sms. Deze mogelijkheid vind je onder Profiel bewerken » Contactmogelijkheden en hier kun je een actieknop toevoegen.

CTA Instagram Profiel

Benieuwd naar advertentiemogelijkheden en andere interessante ontwikkelingen op het gebied van social media? Neem contact met ons op! Stuur een mailtje naar info@vazquez.nl of bel ons op 085 401 65 10 en vraag naar onze marketingexperts.

Wij maken reclame meetbaar

Benieuwd hoe wij dit doen? Vul dan onderstaand formulier in.

Je mag ons natuurlijk ook zelf bellen en of mailen.

085 401 65 10 (Enschede)
020 261 13 17 (Amsterdam)

info@vazquez.nl

Onderweg naar...

Hoe zorg je ervoor dat jouw merk krachtig communiceert?