Omdat elk bedrijf tegenwoordig een website heeft, is het zaak om bovenaan in de zoekresultaten van Google te komen. U kunt hoger in Google komen door search engine optimization (SEO), in het Nederlands zoekmachineoptimalisatie. Graag helpt Vazquez u bij het hoger in Google komen, door middel van search engine optimization. Bij search engine optimization draait het om verschillende technieken, die ervoor kunnen zorgen dat een ondernemer meer bezoekers naar zijn website trekt. Er zijn tegenwoordig wel tweehonderd factoren die meewegen in de zoekresultaten van zoekmachines. Deze factoren worden regelmatig aangepast en niet zomaar vrijgegeven, al worden er wel richtlijnen door Google gepubliceerd. Deze richtlijnen brengen in kaart wat een zoekmachine graag zou willen zien bij een website. Search engine optimization is het interpreteren van deze richtlijnen en ze dan verwerken in een website, zodat deze beter wordt gevonden.
Vazquez biedt ook search engine optimization aan
Als je een nieuwe website laat bouwen, of je wilt je bestaande website hoger in Google hebben, schakel dan altijd een specialist in op het gebied van search engine optimization, zoals Vazquez. Het verrichten van SEO vereist immers een deskundige aanpak, zodat je de zekerheid hebt voor meer omzet!
De drie onderdelen van SEO
De drie belangrijkste onderdelen bij SEO zijn tekstoptimalisatie, indexatieoptimalisatie en linkbuilding.
- Bij een goede tekstoptimalisatie zorg je ervoor dat de tekst aansluit bij de beleving van de websitebezoeker. Deze ‘leest’ de webtekst namelijk niet, maar ‘scant’ het. Ook moet de lezer van je tekst binnen korte tijd overtuigd worden, want gemiddeld wordt er slechts één minuut besteed aan het bekijken van een webpagina. Het gaat erom dat de teksten bondig, duidelijk en overtuigend zijn, kort en goed scanbaar.
- Indexatieoptimalisatie: zoekmachines scannen webpagina’s door middel van zogeheten ‘spiders’. Met een goede indexatieoptimalisatie kunnen deze ‘spiders’ zonder problemen te werk gaan. Bij ernstige indexatieproblemen zal je website niet worden getoond in de zoekresultaten van een zoekmachine.
- De derde factor van belang, linkbuilding, is het verkrijgen van relevante links op andere sites, die naar de eigen site van het bedrijf verwijzen. Het heeft tot doel om hiermee meer bezoekers op de website te krijgen. Daarnaast is linkbuilding van essentieel belang voor je vindbaarheid in Google. Zoekmachines als Google zien de links van andere websites naar de jouwe als ‘stemmen’. Wie veel van deze stemmen krijgt, wordt beter gewaardeerd door Google en andere zoekmachines. Je wordt dan beter gewaardeerd in de zoekresultaten van Google.