Google kondigde in oktober weinig nieuws aan rondom Google Ads. Toch hebben we het nieuws rondom Google Ads de afgelopen maand voor je verzameld en in hapklare stukken opgesomd.

Nieuwe functies en meldingen

Google heeft een aantal wijzigingen aangebracht in meldingen en functies, zodat campagnes effectiever aangemaakt kunnen worden. De wijzigingen worden als eerst doorgevoerd binnen Search campagnes en zullen in de toekomst verder uitgerold worden binnen andere campagne-typen.

Realtime meldingen

Bij essentiële problemen ontvang je nu een melding terwijl je de campagne instelt. Denk bijvoorbeeld aan meldingen over ongeldige URL’s en een locatie dat overlapt met een andere locatie. Google doelt hier voornamelijk op problemen die de weergave van jouw campagne kunnen belemmeren.

Campagne-voortgang

Binnen een concept-campagne wordt nu de voortgang automatisch opgeslagen. Stel dat je een campagne aan het maken bent en nog informatie nodig hebt over het budget. Voorheen moest je de campagne-configuratie sluiten en een tijdje later terugkomen (en opnieuw beginnen). Of je koos ervoor om het budget op €0,01 te zetten zodat je de campagne in ieder geval opgeslagen had. Een concept-campagne kan nu opgeslagen worden, zodat ontbrekende informatie opgevraagd kan worden en de campagne gepubliceerd kan worden zodra alle informatie aanwezig is.

Eenvoudig campagnes maken en afgekeurde advertenties bekijken

Via de overzichtspagina kun je nu een nieuwe campagne aanmaken. Op de overzichtspagina zie je ook direct of advertenties afgekeurd zijn en met welke reden. Daarbij kun je direct bezwaar maken en/of de advertentie bewerken.

Meer weten over Vazquez