Onze updates met betrekking tot de veranderingen in het speelveld van Google Ads in de afgelopen maand. Welke spelwijzigingen zijn er en welke tactische moves verwachten we verder? We bespreken de meest interessante loopacties die Google afgelopen maand heeft ingezet. Wij houden je op de hoogte, zodat je mooi interessant kunt doen bij je collega’s en de guru kunt hangen. Met onze voorzet hoef je de bal alleen nog maar in te koppen!
Discovery Ads
Discovery Ads hebben een update gekregen. Google heeft vorig jaar Discovery Ads geïntroduceerd waarmee je advertenties in Google Discover, YouTube en in de Gmail wordt vertoond. Discover Ads bereikt mensen tijdens hun ontdekkingsfase. Op het moment dat iemand openstaat voor nieuwe producten, services en merken, worden visuele advertenties getoond op basis van hun persoonlijke interesses en niet op basis van zoekwoorden.
- Discover: bereikt mensen in de ontdekkingsfase op basis van hun interesse naar een product of een dienst.
- Youtube: afbeeldingen worden op de homepagina van YouTube vertoond.
- Gmail: advertenties worden op basis van de interesse in de inbox, promotie en social pagina van Gmail vertoond.
Voorbeeld Discovery Ads
Google Breidt ‘Oproepadvertenties’ uit
Om de interactie met de klanten te verhogen, heeft Google sinds kort de oproepadvertenties uitgebreid door een websitelink toe te voegen. Oproepadvertenties (ook bekend als beladvertenties) worden ingezet om mensen te triggeren om telefonisch contact op te nemen met uw bedrijf. Deze advertenties worden alleen op apparaten getoond waarmee gebeld kan worden.
Oproepadvertentie
Target je B2B doelgroep!
Google verbetert haar B2B-targeting door de mogelijkheden te verbreden. Momenteel wordt de targetingopties in-market en affiniteitsdoelgroepen gebruikt om de zakelijke klanten te bereiken. Deze vorm van targeting richt zich op het gedrag, interesse en levensstijl van de doelgroep. Helaas zijn deze targetingmogelijkheden niet specifiek gericht op bedrijven en bereiken niet altijd kwalitatieve B2B-klanten. Om de campagnes veel gerichter te maken heeft Google sinds kort een nieuwe targetingmogelijkheid (nog in bèta-versie) live gezet. Dankzij de nieuwe B2B-targeting kunnen bedrijven getarget en bereikt worden. Google Ads campagnes kunnen op bedrijfsgrootte en verschillende branches gericht worden.
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Bedrijfsgrootte
Klein (1-250 werknemers)
Middelgroot (250-1.000 werknemers)
Groot (1.000-10.000 werknemers)
Mega (>10.000 werknemers)
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
Branche
Horeca
Gezondheidszorg
Onderwijs
Vastgoed
Productiesector
Technologie
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
De zakelijke campagnes worden alleen aan bedrijven getoond die zijn getarget. Consumenten zullen deze campagnes niet zien. Dit betekent dat de maandelijkse advertentiekosten worden verminderd en meer kwalitatieve leads worden gescoord.