Waze is éėn van de grootste navigatie-apps van de wereld. Wat Waze zo uniek maakt, is dat de app gebruikers zelf informatie zoals gevaren op de weg, files en snelheidscontroles kunnen instellen. Zodra je in de buurt bent van dit soort gevallen, krijg je een melding. Verder kun je als bedrijf via de navigatie-app adverteren. Je hoeft alleen je doelgroep door te geven en Waze leidt de weg naar je winkel! Gaaf toch?

Waarom adverteren op Waze?

De belangrijkste reden om te adverteren via Waze is dat je heel simpel en goedkoop Waze-gebruikers kunt bereiken zodra ze in de buurt zijn van je bedrijf. Daarnaast kun je campagnes specifiek inzetten op tijdstip, dag(en) of weersituatie. 

De advertenties zijn eenvoudig in te richten: maak een account aan, bepaal je doelgroep en stel je budget in. Het is al mogelijk om vanaf 2 euro per dag te adverteren. Er zijn 3 verschillende mogelijkheden om te adverteren binnen het Waze platform:

Doelgroep

Wie wil je bereiken? Waze geeft inzicht in het type automobilist waardoor het voor jouw bedrijf eenvoudig wordt om de doelgroep te specificeren. Target je op locale Waze-gebruikers of op toeristen? Welk besturingssysteem wil je benaderen (iOS, Android)? Verder geeft Waze de keuze om in te spelen op weer, files, snelle routes en tijdstippen van de dag. De campagnes kunnen gericht ingezet worden waardoor jij de gewenste doelgroep bereikt. 

Het Waze dashboard biedt verschillende mogelijkheden om het succes van je campagnes te meten. De volgende statistieken zijn inzichtelijk: impressies, clicks, info button clicks, telefoontjes en navigaties.

Voor wie is adverteren op Waze interessant?

Waze-advertenties zijn geschikt voor grote en kleine bedrijven die hun fysieke locaties willen benadrukken. Door de schaalbaarheid kan ieder bedrijf er eenvoudig gebruik van maken. De advertenties op mobiele apparaten zien er als volgt uit:

Succesverhalen

McDonald’s

Met de advertenties van Waze heeft McDonald’s 0,85% meer navigatie verkeer. Media Supervisor van McDonald’s in California deelt haar ervaring: 

“De verbeteringen die we voor onze klanten hebben verzameld, hebben een dieper inzicht gegeven in creatieve dag-, geo- en consumentengedrag prestaties.”

Opel

Op het juiste moment en tijdstip automobilisten bereiken, dat is wat Opel ook deed met Waze. Dankzij Opel heeft Waze in in totaal 2 miljoen vertoningen, 1.2 miljoen unieke automobilisten, +64% ad recall en +5.400 interacties met het merk. Opels Digital & CRM Manager zegt het volgende hierover:

“We wilden onze nieuwe functie op Waze promoten om 100% de doelgroep Automobilisten te bereiken wanneer ze deze service waarschijnlijk nodig zouden hebben. Waze was de beste tool om automobilisten precies op het moment van nood te bereiken.”

Adidas

Dankzij de exclusieve promotie ads via Waze ervaart Adidas 295% ad recall, +6.200 navigatie naar de winkels en heeft 1.6 miljoen Waze gebruikers bereikt in 2 maanden. Adidas zegt het volgende over de ervaring met de app:

“Als toonaangevend merk zijn we altijd op zoek naar mogelijkheden om op een authentieke en geheel nieuwe manier met de consument in contact te komen. Deze case met Waze is een perfect voorbeeld van hoe we de consument op een simpele manier kunnen betrekken met tastbare resultaten.”

Andere bedrijven als Danone, Cheetos, 76 Fuell en Google gingen je voor. Benieuwd naar hun succes met Waze? Bekijk het hier.

Meer weten over locatiegericht adverteren?

Wil je ook dat je doelgroep direct doorrijdt naar jouw bedrijf? Neem voor meer informatie contact met ons op!

Meer weten over Vazquez