Vazquez houdt zich goed op de hoogte van online marketing trends, om u bij campagnes zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. In het wereldje van de online marketing volgen trends zich snel op. Daarom zijn wij er sterk op gericht om de relevante ontwikkelingen qua online marketing trends voor je bij te houden. Immers, elk jaar zorgen nieuwe hardware, nieuwe software en nieuwe gebruikersvoorkeuren weer voor wijzigende online marketing trends. Wie deze zaken op tijd door heeft en toepast op het eigen online profiel, heeft een stap voor op de concurrentie. Hieronder tref je zeven ontwikkelingen op het gebied van online marketing trends waarvan nu al bekend is dat ze in 2016 bepalend zullen zijn.
Zeven online marketing trends voor 2016
- Het bieden van kwalitatief goede content (inhoud) zal centraal blijven staan, ook al klinken er geluiden dat dit op zijn retour is. Immers, volgens onderzoek neemt tachtig procent van de klanten een aankoopbeslissing op grond van artikelen, blogs en referenties. Een even zo groot percentage ziet content als een bewijs dat een bedrijf een kwalitatieve relatie met zijn klant wil aangaan.
- In 2016 zullen steeds meer ondernemers gaan merken dat hun online zichtbaarheid verbetert als ze beschikken over een eigen app. Google is namelijk begonnen met de mogelijkheid om een app te indexeren voor de zoekresultaten. Wellicht gaan over enkele jaren apps websites volledig vervangen. 2016 is voor moderne ondernemers een cruciaal jaar voor app-adoptie.
- Video-advertenties gaan steeds belangrijker worden, doordat Google van start is gegaan met in-SERP video-adverteren.
- Volgens onderzoeken van Google waren er in 2015 tien (westerse) landen waarbij meer mobiel internetverkeer dan desktopinternetverkeer had plaatsgevonden. Dit heeft gevolgen voor de zoekmachinepositie van bedrijven die nog geen mobiele versie hebben van hun site; Google is vorig jaar begonnen met het extra belonen in de zoekresultaten als sites mobiel leesbaar waren.
- De verwachting is dat er in 2016 weer enkele nieuwe virtual reality-apparaten op de markt zullen verschijnen. Denk hierbij aan een populair apparaat als de Oculus Rift. Dit soort VR-apparaten maken een nieuwe vorm van online reclame mogelijk, die grote vormen kan gaan aannemen.
- Hoewel het nog steeds geen gemeengoed is, zijn er hoge verwachtingen voor 2016 op het gebied van wearable ‘slimme’ apparaten. Een voorbeeld hiervan is de Apple Watch, het slimme horloge, en soortgelijke draagbare apparaten. Dit zal een weerslag op zoekmachines kunnen hebben.
- Digitale assistenten als Siri en Cortana maken uitsluitend gebruik van traditionele zoekmachines als het noodzakelijk is om informatie te vinden. Om je zakelijke informatie toegankelijk te maken voor deze assistenten, is optimalisatie van dit formaat een sleutel tot succes.