Google Ads updates november 2019

Afbeeldingen productreviews in Google Shopping

Een veel geziene trend binnen webwinkels is de mogelijkheid om afbeeldingen te gebruiken binnen reviews. Met name binnen de interieurbranche, maar ook steeds meer bij andere retail webshops, is het inmiddels niet meer dan gebruikelijk. Google heeft onderzoek gedaan naar het effect van deze productreview-afbeeldingen en heeft besloten om deze ook toe te staan in de feed van Google Shopping.

 

Conversies voor videoadvertenties op campagneniveau

Het is al een tijd bekend dat conversie-acties op campagneniveau ingesteld kunnen worden. Dit kon eerder nog niet voor videocampagnes, maar goed nieuws: inmiddels wel!

 

Affiniteitsdoelgroepen

Middels affiniteitsgroepen breidt je jouw doelgroep eerst iets uit om meer naamsbekendheid te genereren. Zoals Google als voorbeeld gaf: bereik kampeerders middels de affiniteitsgroep natuurliefhebbers. Affiniteitsgroepen zijn niets nieuws, echter zijn deze nu ook via Search campagnes te kiezen. Uiteraard middels een targeting/observatie modus.

 

Nieuwe in-market-doelgroepen

Met het oog op de feestdagen heeft Google nieuwe in-market-doelgroepen toegevoegd. De nieuwe doelgroepen zijn te vinden onder de noemer ‘seizoensgebonden winkelen’. Je krijg onder andere de keuze uit ‘Black Friday’ of ‘kerstinkopen’. Het aantal seizoensgebonden doelgroepen zijn op dit moment nog beperkt. Google zal dit naar verwachting uitbreiden.

 

Inzicht in conversie tijd

Er zit een verschil tussen het conversiemoment en het moment van klikken op een advertentie. Stel dat iemand op jouw advertentie klikt en pas een enige tijd later converteert. Dan wordt de conversie toegeschreven op de datum van de klik en niet op het moment van conversie. Vanaf nu heb je inzicht in de daadwerkelijke conversie-data middels de kolommen:

 

  • Conversies (op conv. tijd)
  • Conv.waarde (op conv. tijd)
  • Waarde/conv. (op conv. tijd)
  • Alle conv. (op conv. tijd)
  • Alle conv.waarde (op conv. tijd)
  • Waarde/alle conv. (op conv. tijd)

 

Leadformulierextensies binnen Google Ads

Een nieuwe advertentie-extensie is beschikbaar voor een aantal accounts, namelijk: leadformulierextensies. Middels deze extensie kunnen potentiële klanten direct een contactformulier invullen vanuit de advertentie middels een (door Google gehost) formulier. Gebruikers die al ingelogd zijn met een Google account kunnen het formulier direct verzenden want hun gegevens worden automatisch ingevuld. De informatie die via dit formulier opgevraagd kan worden is beperkt. Je kan uitsluitend een naam, e-mailadres, telefoonnummer en postcode vragen. De functie is op dit moment enkel beschikbaar in bèta voor geselecteerde accounts.

 

Sparren?

Kom langs om de bal te kaatsen in ons stadion. Stuur een mailtje naar info@vazquez.nl of bel ons op 085 401 65 10.

Wij maken reclame meetbaar

Benieuwd hoe wij dit doen? Vul dan onderstaand formulier in.

Je mag ons natuurlijk ook zelf bellen en of mailen.

085 401 65 10 (Enschede)
020 261 13 17 (Amsterdam)

info@vazquez.nl

Onderweg naar...

Social Media Updates November 2019