Ook de afgelopen maand hebben wij de ontwikkelingen omtrent Google Ads nauw in de gaten gehouden. De meest opvallende wijzigingen hebben we weer even op een rijtje gezet. 

Een eigen Google Ads creatiestudio

Google heeft een eigen Ads Creative Studio aangekondigd. Deze tool is in het leven geroepen om het creatieve proces tussen de ontwerper en het merk te vereenvoudigen. Middels de creatiestudio kan er gezamenlijk aan verschillende projecten gewerkt worden om zo de perfecte Google Display Banner of YouTube Ads op te stellen. De Ads Creative Studio bestaat uit de volgende tools:

Director Mix

De Director Mix, dat voorheen beschikbaar was voor een beperkte groep adverteerders, kan gebruikt worden om op grote schaal video-items te maken. Bijvoorbeeld meerdere versies van een YouTube-videoadvertentie.

Dynamic Display & HTML 5

Met de Dynamische weergave en HTML5 tools kunnen interactieve advertenties gegenereerd worden voor Display, Video 360 en Campaign Manager 360.

Audio Mixer

Audio-advertenties zijn een unieke manier om klanten te bereiken die niet actief naar hun apparaten kijken. Middels een podcast, een muziekstream of een slimme speaker kan jouw potentiële doelgroep meerdere keren per dag bereikt worden. Met de Audio Mixer kan er eenvoudig op grote schaal audioadvertenties gemaakt worden. 

De verwachting is dat de beta-versie deze maand langzamerhand uitrolt voor Display & Video 360.

Reminder: einde Broad Match Modifiers

Een paar maanden geleden werd het al duidelijk: de Broad Match Modifiers (BMM’s) zal eind deze maand verleden tijd zijn. Nieuwe zoektermen opvangen met de notatie +zoekwoord zal dan niet meer werken. Google zal vragen of je gebruik wilt maken van woordgroepen, waarmee je uiteindelijk dezelfde zoektermen opvangt. Het rapport met zoektermen zal nog beter in de gaten gehouden moeten worden, zodat overbodige zoektermen uitgesloten kunnen worden. 

En dan nog iets: Afbeeldingen in de zoekresultaten

Het zal je vast niet ontgaan zijn: Google geeft nu afbeeldingen weer in het overzicht van veelvoorkomende zoekopdrachten. De verschuiving naar visueel aantrekkelijke zoekopdrachten werd met het uitrollen van de beeldextensies al aangeduid. Nu worden er afbeeldingen van vergelijkbare zoekopdrachten weergegeven om de navigatie te verbeteren. 

Meer weten over Vazquez