De wereld van SEA (Search Engine Advertising) is constant in beweging. Wij houden je graag op de hoogte van de veranderingen in het speelveld van Google Ads!

Parallelle tracking wordt verplicht voor display-advertenties

Het is algemeen bekend dat er een correlatie is tussen een snelle website en de conversieratio. Aangezien websites vaak op mobiele apparaten iets langzamer geladen worden is het van belang dat er met extra veel zorg gekeken wordt naar deze laadtijd.

Parallelle tracking zorgt voor een kortere laadtijd dan de traditionele vorm van klik tracking. Het verschil tussen de tracking vormen is vrij eenvoudig: Normaal gesproken klikt men op je advertenties, wordt doorgestuurd naar een tracking URL en tot slot naar de bestemmingspagina (jouw website). Bij Parallelle tracking wordt de tracking URL tegelijk met de bestemmingspagina geladen. Het grootste voordeel van parallelle tracking is dat websites tot wel vijf seconden sneller geladen worden.

Zoek campagnes en Shopping campagnes werken al standaard via parallelle tracking. Bij Display campagnes had je voorheen nog de keuze om traditionele tracking te gebruiken. Vanaf 31 juli 2019 is parallelle tracking ook bij Display campagnes verplicht. Worden jouw clicks gemeten met behulp van een externe tool? Zorg ervoor dat je op de wijziging voorbereid bent! Neem desnoods contact op met de desbetreffende provider van deze tool.

TrueView for Action-campagnes breiden zich uit naar het netwerk van Google-videopartners

Video & video marketing is ‘booming’. Video kan op verschillende manieren ingezet worden om naamsbekendheid te vergroten en conversies te stimuleren. Een voorbeeld hiervan zijn TrueView advertenties.

Een TrueView-videoadvertentie is een advertentie die vertoond wordt voor of tijdens een (YouTube) video. Een TrueView for Action voegt daar (zoals de naam al initieert) een CTA (Call To Action) aan toe. Deze advertenties bevatten daarnaast een koptekst en een eindscherm.

In augustus zal Google TrueView for Action beschikbaar maken voor Google-videopartners. Dit betekent dat er binnen websites van Google-videopartners een TrueView for Action advertentie getoond kan worden. Op dit moment zijn deze campagnes uitsluitend beschikbaar op YouTube.

Kortom, de TrueView for Action advertentie is niets nieuws, op YouTube kan het al jaren. Wel is het fantastisch nieuws dat deze advertentievorm zich uitbreid naar het netwerk van Google-videopartners! Maak je een nieuwe TrueView for Action-campagne aan? Dan staat het uitbreiden naar Google-videopartners standaard geselecteerd. Houdt hier rekening mee als je je bijvoorbeeld echt uitsluitend op YouTube gebruikers wilt richten.

Meer informatie:

Benieuwd naar andere ontwikkelingen en mogelijkheden op het gebied van Google Ads?

Kom op de koffie bij Vazquez! (We hebben hele lekkere koffie, echt waar)

Stuur een mailtje naar info@vazquez.nl of bel ons op 085 401 65 10.

Meer weten over Vazquez