Onze updates met betrekking tot de veranderingen in het speelveld van Google Ads in de afgelopen maand. Welke spelwijzigingen zijn er en welke tactische moves verwachten we verder? Wij houden je op de hoogte, zodat je mooi interessant kunt doen bij je collega’s en de guru kunt hangen. Want met onze voorzet hoef je de bal alleen nog maar in te koppen!

Google Ads

Hoe blijven wij bij Vazquez altijd scoren? Het speelveld van Google Ads is (gelukkig) altijd in beweging en zo is Vazquez. We bespreken de meest interessante loopacties die Google afgelopen maand heeft ingezet. We houden je op de hoogte, zo kun jij weer even interessant doen bij het koffiezetapparaat. Wij geven je immers een fantastische voorzet, jij hoeft hem alleen maar in te koppen.

Parallelle tracking

Google stelt de wijzigingen omtrent parallelle tracking uit tot 15 juni 2020. Vanwege het COVID-19-virus en de maatregelen die zijn genomen, geeft Google extra tijd aan iedereen voor deze overgang. In ons blog van februari kun je meer lezen over parallelle tracking.

Nieuwe functies in de mobiele Google Ads app

De mobiele Google Ads app heeft een verfijnde update gekregen. Vanaf heden is het mogelijk om jouw campagnes beter en sneller te optimaliseren. Deze nieuwe functies bestaan uit een optimalisatie-score en de donkere modus in de app.

De optimalisatie-score geeft de prestaties van jouw Google Ads campagnes weer. Dankzij de nieuwe functie in jouw Google Ads app kun je nu prioriteit geven aan jouw campagnes. Aan de hand van de aanbevelingen kan je de prestaties realtime verbeteren. Je kunt de Google Ads app zo inrichten dat je meldingen krijgt wanneer de optimalisatie-score van jouw campagnes verandert (melding aan/uit via Instellingen). De campagnes met de hoogste prioriteit blijven op deze manier relevant en blijven altijd hoog scoren in Google.

Donkere modus

Misschien gebruik je al de donkere modus voor bepaalde applicaties op jouw mobiele apparaten. De donkere modus is ontworpen om meer rust voor je ogen te geven. Wil je de donkere versie inschakelen? Via de instellingen van Google Ads kun je deze modus inschakelen.

Welke maatregelingen moet ik treffen vanwege het coronavirus?

Door de komst van de nieuwe maatregelen rondom het coronavirus, zijn een aantal punten erg van belang voor de campagnes.

• Pas op met woorden die dubbele betekenis hebben, woorden als: virus, controle, preventie en maatregelen.
• Kan een product besteld of opgehaald worden? Bericht duidelijk wat wel en niet kan volgens de nieuwe gezondheidsmaatregelen. Denk na over de toon van de koppen, beschrijvingen en bestemmingspagina’s.
• Pas je openingstijden aan als die zijn gewijzigd.
• Houd de veranderingen in de markt nauw in de gaten en speel hierop in.
• Pas waar nodig je advertentiedoelen aan voor ‘Slim bieden’.
• Controleer je voorraad zodat je geen ‘nee’ hoeft te verkopen.

Google Shopping – Handmatig producten toevoegen

Binnen Google Ads is het mogelijk om naast tekstadvertenties ook productadvertenties te plaatsen. Productadvertenties zijn een onderdeel van Google Shopping. Deze vorm van advertenties zijn belangrijk voor e-commerce bedrijven. De producten en bijbehorende productinformatie op je webshop worden opgesteld in een productfeed. De productfeed wordt in Google Shopping geplaatst. Op deze manier wordt de data op je webshop gegenereerd. Tegenwoordig is het ook mogelijk om de producten handmatig in te voeren in een Google Spreadsheet (.txt) en XML (.xml) bestand. Voor kleinschalige verkopers is het aan te raden om de productgegevens in een .txt-bestand op te nemen met de aangeleverde feedtemplate en de add-on voor Merchant Center. Dit is gebruikelijk wanneer je weinig producten in je webshop hebt en snel de producten wilt uploaden.

Wil je weten hoe wij dat doen?

Kom langs om de bal te kaatsen in ons stadion. Stuur een mail naar info@vazquez.nl of bel ons op 085 401 65 10.

Meer weten over Vazquez