Misschien vraag jij jezelf af of het niet eens tijd wordt voor een nieuwe huisstijl voor jouw bedrijf. Dit kost natuurlijk wel geld, maar te lang een verouderde huisstijl blijven gebruiken kan nadelig zijn voor jouw onderneming. Je kunt bijvoorbeeld oubollig of gedateerd overkomen, want de trends op het gebied van huisstijlen veranderen doorlopend. Ook kan het zijn dat jij jouw huisstijl niet vindt passen bij jouw corporate identity, bij wie jij bent als onderneming. Een niet goed passende huisstijl kan de mensen en bedrijven uit uw doelgroep de verkeerde indruk geven.

Daarnaast kan het zijn dat jij om andere redenen niet tevreden bent met de huisstijl die je nu hebt. Zo zou het kunnen dat jouw logo er, als dit klein afgedrukt wordt, priegelig en niet goed leesbaar uitziet. Of jouw logo ziet er juist slecht uit op hele grote formaten, zoals op een billboard of banner. Dit is met name het geval als je nog een logo hebt dat niet gebaseerd is op vectoren, maar op pixels. Hoe groter het logo dan wordt, hoe lelijker alles eruit ziet.

Vindt jij dat het tijd wordt voor een nieuwe, frisse huisstijl, dan kun je contact opnemen met een marketingbureau.Vazquez is een full service marketingbureau dat al vele bedrijven tot grote tevredenheid heeft voorzien van een nieuwe huisstijl, die past bij het bedrijf en bij alle eisen van de moderne tijd.

Jouw huisstijl moet passen bij de trends, bij jouw onderneming en bij jouw doelgroep

Zoals gezegd veranderen de trends op het gebied van huisstijlen doorlopend. Zeer complexe logo’s met ingewikkelde 3D-effecten en schaduweffecten zijn wat minder van deze tijd. Meer eenvoudige, heldere, ‘platgeslagen’ logo’s zijn echter helemaal hip. Je kunt op internet raadplegen hoe grote, internationale bedrijven voor zulke vormgeving hebben gekozen. Zo’n logo straalt helderheid en frisheid uit. Afgezien van het logo moet ook de rest van een huisstijl, zoals briefpapier en visitekaartjes, niet alleen op het logo aansluiten, maar ook eigentijds ogen. Dat is echter niet het enige waar op gelet moet worden bij een logo en een daaropvolgende huisstijl. Wellicht nog belangrijker dan wat trendy is, is dat jouw huisstijl past bij jouw bedrijfsidentiteit, jouw beoogde doelgroep en de sector waarin jij je in bevindt.

Wat qua vormgeving past bij je als bedrijf is geen exacte wetenschap, maar een ervaren communicatiebureau zal jouw onderneming onder de loep nemen en kan vervolgens met verrassende ideeën komen. Jouw inbreng wordt daarbij zeer op prijs gesteld, want het gaat erom dat je tevreden bent met jouw nieuwe huisstijl. De huisstijl moet ook aansluiten op jouw doelgroep. Waaruit bestaan deze mensen of bedrijven, en wat spreekt hen aan? Wat vinden zij aantrekkelijk qua vormgeving en hoe maak je op hen de indruk die jij wilt maken? Ook op dat gebied kan een ervaren communicatiebureau jou van dienst zijn. Daarnaast zijn er op het gebied van vormgeving bepaalde standaarden, afhankelijk van de sector waarin jouw bedrijf zich bevindt. Een trendy ICT-bedrijf kiest zelden voor sierlijke schrijfletters met allerlei krullen, maar voor een bloemist of kledingboetiek zou dit wel kunnen. Wellicht weet je zelf al welke kant jij op wilt, en anders kan een marketingbureau jou hiermee verder helpen.

Uiteraard moet er bij het ontwerpen van een huisstijl rekening gehouden worden met hoe het logo oogt als het klein afgedrukt wordt, of juist heel groot, of in zwart-wit in bijvoorbeeld een krantenadvertentie. Hobbyisten gaan hierin nog wel eens de mist in, maar bij een ervaren marketingbedrijf als Vazquez hoef jij hier niet bang voor te zijn.

Vazquez kan jouw nieuwe huisstijl van begin tot eind verzorgen

Denk je dat het tijd wordt om jouw huisstijl eens te laten vernieuwen? Neem dan gerust contact op met Vazquez. Wij voorzien jou graag van vrijblijvende informatie over de mogelijkheden en gaan even graag het gesprek aan over jouw wensen en ideeën.

Maak jouw huisstijl weer helemaal up-to-date met de dienstverlening van Vazquez!

Meer weten over Vazquez