Als jouw merk een mens is, hoe ziet die er dan uit?

Wat is jouw identiteit?

Iedereen is op zoek naar zijn of haar identiteit. Adoptiekinderen uit het tv-programma Spoorloos willen dolgraag kennismaken met hun biologische ouders en familie uit hun geboorteland. Sommigen van hen hebben het gevoel dat zij zonder die kennismaking niet verder kunnen groeien in hun persoonlijke ontwikkeling. Kijk alleen al naar het nieuws van de afgelopen maanden. Het nieuws over de “typische Nederlander”. Wij, de Nederlandse bevolking, zijn drastisch op zoek naar onze eigen identiteit. Wie is het? Ben jij het? Ben ik het? Welke persoonlijke eigenschappen moet die persoon bezitten? Een vraag die ons blijkbaar erg aan het hart ligt.

Heeft jouw merk wel een eigen identiteit?

Identiteit geeft rust en sturing in je leven. Dat is bij je merk niet anders. Zonder een duidelijke identiteit heb je geen fijne basis om je door te ontwikkelen. Versterk het gevoel bij je doelgroep. Maak het persoonlijker. Geef je ze een inkijk in je organisatie zonder ze daar fysiek op aan te spreken. Ontwikkel daarvoor je eigen merkidentiteit en communiceer deze naar buiten toe. Je zult zien dat je aangesproken wordt door klanten die voor jou gaan kiezen, niet alleen om je product, maar om wie je bent als merk.
Je kunt achter je merkidentiteit komen door middel van een merkidentiteit-sessie. Het doel ervan is inzicht te krijgen in wie je bent als merk. Wat zijn je kernwaarden en waar sta jij voor? Maar ook waar kom je vandaan en wat zijn je ambities? Op die manier ben je niet alleen het bedrijf dat een product maakt, maar een bedrijf die persoonlijkheid uitstraalt.
Om je een kleine tip te geven:

Verpersoonlijk jouw merk!

Breng een aantal collega’s samen en teken op een groot vel papier een beeld van een persoon. Begin zo abstract mogelijk. Stel dan de vraag: is ‘het’ een hij of is ‘het’ een zij? Hoe oud is deze persoon? Ga deze persoon vullen met eigenschappen en kenmerken die passen bij je merk. Wat speelt er in zijn/haar hoofd? Waar kijkt het naar? Wat doet het met zijn handen? Wat zit er diep in zijn/haar hart? Je zult zien dat iedereen een eigen mening heeft met betrekking tot de verpersoonlijking van je merk. Dit is de start van de ontwikkeling van jouw eigen merkidentiteit!
Wij helpen bedrijven groeien door merken een eigen identiteit te geven zodat we samen gaan scoren. Dát is nou ons onderscheidende vermogen!
Benieuwd hoe wij dit doen? Wil jij ook een eigen merkidentiteit ontwikkelen die jou verder helpt in de ontwikkeling van je merk? Wij staan klaar in de juiste opstelling voor de aftrap. www.www.vazquez.nl/contact/

Contact opnemen

Ik wil thuis spelenIk wil uit spelen

Wij maken reclame meetbaar

Benieuwd hoe wij dit doen? Vul dan onderstaand formulier in.

Je mag ons natuurlijk ook zelf bellen en of mailen.

085 401 65 10 (Enschede)
020 261 13 17 (Amsterdam)

info@vazquez.nl

Onderweg naar...

Vazquez — Strategie